سفرنامه سفر سایکل توریستی یزدبه اصفهان

می 7, 2019
چگونه با دوچرخه سفر کنیم؟
می 8, 2019

سلام خدمت تمام دوستان عزیز سفر ما از مبدأ یزد به مقصد اصفهان در روز29فروردین‌ماه ساعت5صبح از یزد استارت خورد ما سعی داشتیم تا غروب خودمان به شهرستان نائین برسانیم مسیری که طی می‌کردیم بسیار ناهموار و بعضی مواقع  مسیری طولانی جاده شونه نداشت و ماشین‌ها بافاصله خیلی کمی از ما عبور می‌کردند ما از صبح تا ظهر مدام در حال رکاب زدن بودیم و به دلیل کم بود وقت زمان بسیار کمی رو به استراحت اختصاص می‌دادیم ساعت حدوداً 13ظهر بود و ما به عقدا رسیدیم سعی کردیم در عقدا استراحتی کوتاه داشته باشیم و ناهار و میل کردیم بعد از جمع‌کردن وسایل جاده مارا فراخواند و با حداکثر توانی که داشتیم در جاده نامناسب رکاب می‌زدیم و ساعت18:30ما به بافران رسیدیم و به دلیل اینکه ما می‌خواستیم از کمربندی نائین بریم شب سال‌تحویل رو در پارکی در ورودی شهر بافران کمپ زدیم     رکاب زنی روز اول:150کیلومتر

روز دوم

صبح رو به دلیل خستگی که داشتیم یخورده دیر بیدار شدیم و مسیر بسیار ناهمواری را در پیش داشتیم پس از جمع‌کردن چادر خوردن صبحانه بافرام را به مقصد کوهپایه ترک کردیم هوا بسیار سرد و سوزناک بود ما آرام‌آرام در حال رکاب زدن بودیم و چندین روستا رو رد کردیم تا طرفای ساعت14عصر به گردنه ملا احمد(سخت‌ترین قسمت سفر)رسیدیم وباید هر طوری بود گردنه رو تا غروب رد می‌کردیم نزدیکیای گردنه ناهار رو میل کردیم و رکاب‌زنان گردنه را بالا می‌رفتیم شیب بسیار تندی داشت و خیلی سخت می‌شد او نو رکاب زد گاهی اوقات مجبور میشدیم دوچرخه‌رو در دست بگبربم تقریباً یه دوساعتی مانده بود به غروب آفتاب که ما به بالای گردنه رسید و خودمان رو تا روستای کوهپایه سرازیر کردیم و شب رو در روستای کوه‌پایه کمپ کردیم                   رکاب زنی روز دوم:72کیلومتر

روز سوم

صبح زود از خواب بیدار شدیم و باید خودمان رو به اصفهان زیبا می‌رساندیم مسیر با شیبی ملایم همراه داشتیم و جاده‌ای که اصلاً مناسب رکاب زدن نبود هوا یخورده روبه سرد شدن رفته بود و ما باید 90کیلومتر رو رکاب می‌زدیم و با شوق و ذوق مسیر رو رکاب می‌زدیم تا اینکه بتونیم در روز سوم سفر خودمان رو ب  اصفهان زیبا برسونیم و از جاذبه های گردشگری اصفهان بازدید کنیم ساعت 15بود که ب پلیس‌راه اصفهان رسیدیم و هر طوری بود تا ساعت17خودمان رو به اصفهان رسوندیم و باید به خانه هم رکابم می‌رفتیم که در مسیر جاذبه‌های گردشگری اصفهان بود از سی‌وسه‌پل و پل خواجو و میدان نقش‌جهان بازدید کردیم و باید برای استراحت به خانه می‌رفتیم     رکاب زنی روز دوم:90کیلومتر

روز چهارم

شب قبل  بلیت‌های اتوبوس برگشت رو به مقصد یزد گرفته بودیم و صبح ساعت 10خانه را به مقصد پایانه صفه ترک کردیم دوچرخه دارو با اتوبوس بارگیری کردیم و اتوبوس خیلی خلوت بود و حدود ساعت14به یزد شهرستان اشکذر رسیدیم

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است

مجموع رکاب زنی:300کیلومتر

جا داره از هم رکابم جناب آقای مجید داداش پور تشکر کنم که تو این سفر همراهیم کردن